Tro og lys

Tro og Lys er en international, økumenisk bevægelse. Tro og Lys ønsker at byde udviklingshæmmede mennesker deres familier og venner, velkommen til et fællesskab. Unge som gamle, troende som ikke-troende – alle der ønsker at danne fællesskab om udviklingshæmmede mennesker, er velkomne!

I Danmark er Tro og Lys’ startet i katolsk regi, men der er nu en del lutherske medlemmer. I andre lande findes der f.eks mellemkirkelige, ortodokse, anglikanske, lutherske og frelsens hær fællesskaber. Der findes i alt 1500 grupper i 82 lande.

Tro og Lys ønsker at være et levende tegn på at de mindst ansete og ofte udstødte mennesker, er velkomne i deres kirkes hjerte. Hvert medlem af Tro og Lys er derfor en del af sin egen kirkes sogneliv. Vi ønsker, at udviklingshæmmede medlemmer og deres evt. familier må opleve, at de ikke længere er alene. Vi ønsker at vise vore medlemmer deres særlige gaver og skønhed. Gennem de venskaber, der opstår i Tro og Lys, tror vi at vore medlemmer kan vokse både på det menneskelige og åndelige plan. Derved håber vi alle på en ny mening med vores liv. Hvad enten vi er forældre, familie, venner eller udviklingshæmmede mennesker.

I Jesu Hjerte Kirke mødes Tro og Lys hver 3. lørdag fra 12:00 – 16:30. Møderne starter med Messe og derefter spiser vi vores medbragte madpakker og udveksler nyheder og taler om månedens tema.

Du kan læse mere om Tro og Lys her og følge med i det kommende program: http://www.trooglys.dk/vesterbro.html

Kontaktperson: Inge Switon-Rønnow.
Email: inge@switon.dk